Tiistain 15.11. tilausongelmat korjattu

15.11. kello 14 taksitilausjärjestelmät kaatuivat OTAXI Oulun alueella. Lukuisten IT-asiantuntijoiden työskentelystä huolimatta tilausjärjestelmät saatiin korjattua vasta noin kello 03:00 yöllä.

Tänä aikana mikään digitaalinen tilausjärjestelmä ei ole toiminut. Kuljettajamme eivät myöskään ole saaneet tiedokseen ennakkotilauksia, joissa nouto olisi ollut juuri 15.11. kello 14 – 16.11. 03:00 aikana. Nyt tilausjärjestelmät ovat jälleen toiminnassa ja taksitilauksia voi tehdä toivomallaan tavalla, myöskin ennakkoon tilatut taksit ovat tiedossa ja vahvistettuina.

Tilanne on todella harmillinen, ja IT-asiantuntijat tekevät kaikkensa selvittääkseen järjestelmien kaatumisen juurisyyn. Kuljettajamme eivät päässeet nimikyltein noutamaan Oulun lentokentältä matkustajia, jotka olivat ilta- tai yökoneelta ennakkotilauksen tehneet. Myöskään iltapäivän koulukyydit eivät autoihimme saapuneet. Useat asiakkaat ympäri Oulun aluetta ovat jääneet ilman tärkeää taksipalvelua, ja tästä olemme pahoillamme.

Kyydinvälitykseemme (puh. 0600-30081) soittamalla asiakaspalvelijamme pystyivät välittämään kyydit kuljettajillemme varajärjestelmän kautta. WhatsApp -rinki toimi koko päivän ja yön, ja kuljettajamme saivat näin kaikki soittamalla taksikyytiä pyytäneet asiakkaat kuljetettua.

Pahoittelut tapahtuneesta!

Tiistaina 15.11. mikään sovellus ei toiminut OTAXI Oulun alueella. Vika on korjattu ja kaikki digitaaliset tilausjärjestelmät toimivat jälleen.

(OTAXI Oulun kyydinvälityksen puheluhinnat 1,59 €/puh + 0,48 €/min)