Taksinkuljettajan työ on muutakin, kuin asiakkaan kuljettamista paikasta A, paikkaan B
Taksinkuljettajat kokevat ja näkevät työssään monenlaista työvuoron aikana. Kuljettajat voivat olla ainoa juttukaveri asiakkaalle koko päivän aikana tai taksimatka pikkukoululaiselle on se päivän jännittävin asia. Jokainen kohtaaminen voi siis olla hyvin merkityksellinen ja näin sattui kuljettajallemme Hanna Kavanderille, jonka ansiokas toiminta pelasti asiakkaan hengen.
Hanna oli hakenut vakioasiakkaan kyytiin ja matka kohti tuttua määränpäätä oli alkanut. Matkalla asiakas oli valitellut, ettei hengitys kulje kunnolla. Hanna kysyi asiakkaalta, että pitäisikö meidän kuitenkin ajaa sairaalaan, mutta asiakas halusi jatkaa matkaa alkuperäiseen määränpäähän. Oireiden pahentuessa ja kivun levitessä jalkoihinkin, Hanna sai suostuteltua asiakkaan lähtemään sairaalaan.
Sairaalan päässä hoitoon pääsyssä tarvittiin totista sisukkuutta, että asiakas otettaisiin tutkittavaksi ja mahdollisesti hoitoon. Tämä esimerkillinen toiminta kannatti, koska sairaalassa asiakkaalla todettiin pahanlaatuinen keuhkoveritulppa. Nopea hoitoon pääsy oli tässä ratkaiseva tekijä asiakkaan hengen säilyttämiseksi.
Hanna osasi hienosti lukea asiakasta ja asiakkaan oireita. Tämä jos mikä kertoo siitä, ettei taksinkuljettajan työ ole pelkästään asiakkaan kuljettamista, vaan myös asiakaspalvelua ja välittämistä, jossa vaaditaan myös taitoa lukea asiakkaita. Asiakkaan omin sanoin: ”Tämä kuljettaja pelasti minun henkeni ”.
OTAXI-sisupuukko symbolisoi nimensämukaisesti sisukkuutta, joten halusimme tämän tunnustuksen Hannalle antaa hienosta ja sisukkaasta toiminnasta. Hienoa välittämistä Hanna, sinunlaisia tarvitaan!
Vasemmalta Harri Alasuutari (Otaxi Laadunvalvonta), Hanna Kavander ja Kari Räihä (Oulun aluetaksi Oy puheenjohtaja).